Mõju järgnevatele ajastutele
Luther väärtustas haridust ja tõstis au sisse õpetaja ameti. Reformatsioonist sai alguse üldine koolikohustus, mille täitmist kontrollis valitsus(riigil tekkis nüüd vastutus harida alamaid), tehes vanematele kohustuse oma lapsed kooli saata. Alghariduse said kõik lapsed nii poisid kui ka tüdrukud, rikkad kui ka vaesed. Vaeseid perekondi toetati materiaalselt, et lapsed saaksid ikka koolihariduse. Loodi uus kolme osaline koolisüsteem ja avati rahvakoole, kus rõhku pandi emakeelsele õpetusele. Kirjutati palju uusi õpikuid, mis paljud olid kasutusel veel sada aastat hiljemgi. Reformatsioon mõjutas järgnevat aega, nii keeleliselt kui ka kultuuriliselt jättes kohalikku keelde ja kultuuri palju saksapärast.
Kui vaadata, mis muutusi vaimuliku elust, mis mõjutasid järgnevaid aegu, siis tänu reformatsioonile kaotati tsölibaat, ka vaimulikud võisid nüüd abielluda, mungad ja nunnad said pöörduda tagasi ilmalikku ellu, kui nad seda soovisid. Kümne käsu laialdane levimine talurahva seas, seda teadsid ka mitteusklikud ja teame ka tänapäeval.
Maria Tilk. Kasvatus eri kultuurides 2. Tallinnn 2004, lk 422-424, 430-432, 437.
Maria Tilk. Kasvatus eri kultuurides 2. Tallinnn 2004, lk 422-424, 430-432, 437.
Kommentaarid
Postita kommentaar